מיתוג תערוכות פרסום, שיווק ויחסי ציבור

מיתוג תערוכות

מיתוג תערוכות פרסום, שיווק ויחסי ציבור

מיתוג תערוכות פרסום, שיווק ויחסי ציבור – מיתוג נכון ומקצועי הוא לפעמים כל מה שצריך על מנת להפוך את התערוכה לאירוע שיווקי.

רוצים להשיג עוד לקוחות ולחשוף את המוצר או השירות שלכם לעוד אנשים? הנה כל מה שכדאי לדעת על מיתוג בכלל ועל תערוכות בפרט

בעלי חברות בכל התחומים יכולים להפיק תערוכה ולהשתמש בה לצרכים שלהם.

מלבד הסקטור המסחרי והעסקי, תערוכות הן גם כלי שבו משתמשים בתחום האמנות ולפעמים הן משולבות בפעילות של מוסדות ציבור. עם זאת, הדרך להפיק את התערוכה לא פשוטה כמו שחושבים.

בין היתר, ההפקה דורשת להציב את המיתוג בראש סדר העדיפויות וזה קריטי לדעת איך עושים זאת נכון.

מיתוג תערוכות יכול לסייע לפרסם את המוצר, השירות, החברה או העסק. המיתוג מתחיל עוד מחוץ לתערוכה, כמו למשל בחניה, והוא כולל את השלטים, הבאנרים והרול אפים סביב הדוכנים.

מטרת המיתוג היא לחשוף את שם המוצר או השירות לעוד אנשים, אבל גם לעשות את זה בצורה שיוצרת תחושה של בידול וייחודיות.

בסקטור העסקי או בתערוכות מסחריות, מיתוג גם יכול לסייע בשיווק ויחסי ציבור ולכן את התועלת שלו רואים גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

איך מבצעים מיתוג תערוכות?

המיתוג חייב להתבצע על ידי סטודיו עיצוב גרפי שזו ההתמחות שלו. בשלב הראשון, מאפיינים את אופי המיתוג הרצוי. תהליך האפיון מאוד חשוב, כי הוא קובע איך ייראה המיתוג ומה יהיו האלמנטים הכי בולטים בתוכו.

בשביל להשלים את תהליך המיתוג, לוקחים בחשבון את הפרמטרים הבאים:

  • כמה אנשים עומדים להגיע לתערוכה
  • מי קהל היעד של המוצר, השירות, העסק או הדוכן הספציפיים
  • מה הגיל הממוצע של המבקרים
  • מתי ואיפה התערוכה מתקיימת
  • כיצד מתבצע המיתוג של בעלי עסקים או שירותים מתחרים

על בסיס האפיון ניתן לתכנן מיתוג עסקים שעולה בקנה אחד עם האופי של התערוכה ועם הצרכים של קהל היעד. ככל שהאפיון מדויק יותר, כך עולה הסיכוי שגם המיתוג יעביר את המסר הרצוי וישיג את המטרות שלו מבחינת שיווק, קידום ויחסי ציבור.

איך הופכים את האפיון למיתוג בשטח?

המיומנות של משרד עיצוב גרפי באה לידי ביטוי בעיקר בעת המרה של טופס אפיון תאורטי לתכנית ביצוע מעשית. אם רוצים להפוך את האפיון למיתוג פשוט, חייבים לחשוב למשל איך בדיוק רוצים שהדוכן ייראה ומה יהיה בו. לאחר מכן, מסתכלים על המיקום של הדוכן בתוך התערוכה ומנסים למצוא משהו שיכול לבדל אותו – אך עדיין להתכתב עם האווירה הכללית.

במילים אחרות, הסוד של מיתוג תערוכות הוא באיזון. המטרה היא כמובן לבדל את העסק ולמתג אותו כדי להביא למוצר או לשירות עוד לקוחות, אבל לא כדאי שתתקיים חריגה מסגנון העיצוב הכללי של התערוכה.

רק אם המיתוג מתבצע באלגנטיות ובעדינות, הוא יאפשר לכל מבקרי התערוכה להיחשף למוצר, לשירות או לדוכן ולהרגיש שהם הגיעו למקום הנכון.

מה הקשר בין מיתוג תערוכה לבין סגנון העיצוב המזוהה עם העסק?

אחת הדרכים להגדיל את סיכויי ההצלחה של מיתוג תערוכות גדולות או קטנות היא להביא בחשבון את סגנון העיצוב הקיים של כל מציג.

אם מדובר על תערוכה מסחרית, צריך להסתכל לדוגמא על הצבע של הלוגו ועל הצבעים המזוהים עם המוצר, השירות או העסק עצמו.

לאחר מכן, משתמשים באותם אלמנטים דומים של לוגו יוקרתי ומהדהדים אותם על גבי הדוכן או בשלטים שמפנים אליו.

כפי שאפשר להבין, מטרת העל היא גם ליצור הרמוניה כללית בין כל המאפיינים הגרפיים שמזוהים עם כל מוצר, שירות, עסק, חברה, דוכן וכן הלאה.

זה דורש מחשבה מחוץ לקופסא ומעורבות של בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו, אבל גם יכול להיות השקעה משתלמת מאוד.

כמה עולים שירותי מיתוג תערוכה?

העלות של מיתוג תערוכות אינה אחידה אלא דינאמית. בין היתר, המחיר מושפע מהשאלה איזה סוג של מיתוג מבצעים, במה מתמקדים ותוך כמה זמן צריך לייצר תוצרים.

כמו כן, קיימים הבדלים בין מחירי מיתוג לסקטור הפרטי והעסקי ואפשר לקבל הצעת מחיר מפורטת שכוללת גם את עיצוב של לוגו וגם את מיתוג התוכן.

המיתוג מבוסס על פעולות עיצוב שונות שלכל אחת מהן טווח מחירים אחר.

באנר שמשונית או כרזה למשל יעלו 150 – 670 ש"ח, בעוד עיצוב של רול אפ יעלה 200 – 850 ש"ח.

בשביל לעצב מתקני תצוגה שלמים, גובים בממוצע 100 ש"ח לשעה.

המחירים אינם כוללים מע"מ אבל כמובן שבעלי עסקים יכולים לקזז אותו מחבות המס שלהם.

לשם השוואה, העלות של עיצוב ניוזלטר היא 500 – 1,000 ש"ח ובשביל לעצב לוגו נצטרך לשלם 400 – 1,500 ש"ח.

מנגד, יש לקחת בחשבון שלכל שירות עיצוב מטרות אחרות ולכן צריך להתייחס בנפרד ליתרונות השונים של התערוכות.

איך בוחרים משרד עיצוב שיכול גם לבצע מיתוג תערוכות?

המחיר כמובן חשוב, אבל הוא לא הפקטור היחיד שקובע. יותר חשוב שהמיתוג של התערוכה יהיה מקצועי, אמין, יסודי וייחודי מאשר שהוא יהיה זול.

אם בעלי עסקים או דוכנים מבינים מה היתרונות של המיתוג מבחינת היכולת לבדל את עצמם מהמתחרים, הם גם יפנימו מהר מאוד למה שווה להם להשקיע בשירותי עיצוב ברמה גבוהה.

את שירותי העיצוב בוחרים לפי המלצות של לקוחות מרוצים. אם לא מכירים קולגות או בעלי דוכנים אחרים שכבר השתתפו בתערוכות והיו מרוצים מהמיתוג, ניתן להסתכל על דוגמאות באתרי אינטרנט ורשתות חברתיות.

לאחר מכן, כל שנותר הוא לבדוק כמה יעלה השירות והאם העיצוב זמין לתאריך הקרוב של התערוכה.

בנוסף, אפשר לפגוש בעלי מקצוע מהסטודיו שמתמחה בעיצוב ולבצע מולם תיאום ציפיות.

תיאום הציפיות הזה חשוב לא רק כי הוא מתבצע בחינם, אלא גם כי בזכותו ניתן לשפר את התוצאות של המיתוג.

עיצוב לוגו לעסק

דילוג לתוכן