עיצוב גרפי – רוצים לעצב אתר יוצא דופן לבית העסק? לפרסם מודעה שתביא לאינספור רכישות? כנראה שאתם צריכים עיצוב גרפי ברמה גבוהה.
עיצוב גרפי הוא מקצוע חיוני וססגוני, במיוחד בעידן המידע והדיגיטל של היום. מעצב גרפי לרוב עובד עם תוכנות גרפיות, במטרה לייצר תכנים ויזואליים ולרבות לוגו, כרטיס ביקור, ניירת, שקיות, אתרים ודפי נחיתה, תמונות וסרטונים מבוססי גרפיקה ועוד ועוד, בעיקר למטרות בידור, תפעול ושיווק.
מעצבת גרפי או מעצב גרפי מהווים חלק בלתי נפרד ממערך השיווק של היום, והמטרה העיקרית שלהם היא לייצר את אפקט ה"וואו" כלומר, לתפוס את עין הלקוחות, ולבנות עבורם תכנים ויזואליים שמסייעים להם להבין, להתנהל ולהשתמש במגוון אינסופי של מוצרים ותכנים דיגיטליים בצורה נוחה.
עיצוב גרפי מכל הכיוונים
בכדי להיות מעצבת גרפית או מעצב גרפי, יש לעבור הכשרה כיצד לעצב מגוון רחב של תכנים ויזואליים באמצעות תוכנות, לרוב מבית Adobe, כמו פוטושופ ואילוסטרייטור. עם סיום ההכשרה, ניתן לעבוד בתחום במשרדי פרסום, בתי דפוס, חברות וארגונים גדולים או באופן עצמאי.
עיצוב גרפי תמיד מתחיל תהליך אפיון או מיתוג, המאפשר ללמוד את בית העסק מקרוב ולהגדיר את האישיות העיצובית שלו מבחינת צבעים, מסרים שרוצים להעביר, חזון והסטייל של קהל היעד של בית העסק.
עם סיום תהליך האפיון, מעצבת גרפית או מעצב גרפי ניגשים לשולחן השרטוטים הדיגיטלי ובונים סקיצה של המוצר העיצובי הרצוי. רוב הפעמים, יוצעו מספר סקיצות לבחירת הלקוח, כך שיוכל לבחור את העיצוב המועדף עליו.
העיצוב הסופי יוטמע בפלטפורמה הנכונה, ויהווה חלק בלתי נפרד מהמותג העסקי. רוב תהליכי עיצוב גרפי מתחילים בעיצוב של לוגו וכרטיס ביקור, המגדירים את לב הזהות הוויזואלית של בית העסק.
עיצוב לוגו
לוגו הוא הפנים של כל בית עסק. הוא מייחד אותו והופך אותו למותג תדמיתי אמיתי, כמו כל המותגים. רוב תהליכי המיתוג והעיצוב מתחילים ביצירת עיצוב לוגו מקצועי ומקורי, שיתפוס את העין ויעודד את הלקוחות לזכור את בית העסק כמותג, כאשר הצורך שלהם במוצר או שירות שאתם מספקים מתעורר.
עיצוב לוגו מקצועי מעביר מסרים שיווקיים המבהירים את חזון החברה ופונים ללקוחות בצבעים וסגנון שמתאימים לסטייל שלהם. מסיבה זו, חשוב להקדיש הרבה מחשבה לתהליך עיצוב לוגו מקצועי מאחר והוא מגדיר את השפה הוויזואלית של החברה ממבט ראשון, ולרוב עושה זאת במשך שנים.
שירותי גרפיקה לעסקים כוללים עיצוב לוגו איכותי, שכולל את האלמנטים הבאים:
- צבעוניות מדויקת ורלוונטית – מעצבת גרפית או מעצב גרפי יודעים היטב שלכל צבע יש משמעות אוניברסלית, שכל קהלי היעד של בית העסק מבינים ברגע שבו הם נתקלים בצבע. כך, לדוגמא, צהוב משדר מקצועיות ושמחה, כחול משדר רוגע ואדום משדר אנרגיה ועוצמה. גרפיקאי איכותי יודע באלו צבעים להשתמש בכדי לעורר בקהל היעד שלכם את הרגש והחום הרצויים, כך שיזכרו אתכם כשיזדקקו לכם.
- ידע ומקצועיות – בסופו של יום, כל לקוח שפונה לעסק רוצה להרגיש שהוא פונה לעסק מקצועי שיכול לסייע ולהביא את הבעיה שלו על פתרונה, בין אם מדובר באוזניות למטרת שמיעת מוזיקה או בעורך דין לרכישת דירה. מאחר והלוגו הוא לרוב התוכן הוויזואלי הראשון שהלקוחות שלכם נחשפים אליו, חשוב שיביא לאהבה ממבט ראשון. בעסקים, אהבה זו לרוב מתחילה בהזדהות עם צבעוניות וסטייל של עיצוב לוגו מקצועי ומרשים.
- פשטות – הרבה אנשים נוטים לחשוב שתהליכי עיצוב כמו עיצוב כרטיס ביקור או עיצוב לוגו מקצועי צריכים להיות צבעוניים וססגוניים, ובמידה מסוימת הם צודקים. עם זאת, חשוב לזכור שכל דבר יש לעשות במתינות, וכך גם יש לעשות בעת תהליכי עיצוב גרפי כמו עיצוב לוגו. רוב הלוגואים הטובים כוללים עד לשלושה צבעים שנעימים לעין ומאוזנים היטב. ישנם קווים מנחים נוספים שכל המטרה שלהם היא להביא לעיצוב של לוגו נקי שתופס את העין בצורה נעימה ומזמינה.
- יצירתיות – חשוב שכל פריט ויזואלי שמגדיר את המותג שלכם יהיה מקורי ויצירתי. עיצוב גרפי איכותי שם דגש על סיפוק של תוצרים מרשימים שתופסים את העין ופשוט וקל לזכור.
עיצוב כרטיס ביקור מקצועי
בדומה לעיצוב לוגו, גם עיצוב כרטיס ביקור מהווה חלק חיוני ובלתי נפרד מהזהות הוויזואלית של בית העסק.
כיום, קיימים שני סוגים של כרטיסי ביקור:
- כרטיס ביקור פיזי – לרוב עשוי קרטון, הכולל את לוגו החברה והפרטים האישיים שלה כמו הטלפון וכתובת המשרד. כרטיסים אלו הם זולים לייצור ונוחים לחלוקה, אך לרוב נשכחים מאחור בארנק של הלקוחות.
- כרטיס ביקור דיגיטלי – כרטיס ביקור שהוא כמו דף נחיתה, הכולל מגוון פרטים אודות בית העסק כמו קישור לאתר החברה, לניווט למשרדי החברה, לרשתות החברתיות של החברה, ואף מפרט היסטוריה של החברה וכולל קטלוג מוצרים ושירותים. הוא מאוד אינפורמטיבי, אך עשוי להיות לא פשוט לשימוש למבוגרים.
לכל סוג של כרטיס ביקור היתרונות והחסרונות שלו, אך שני הסוגים זקוקים לתהליכי עיצוב גרפי נרחבים, בכדי לתפוס את עין הלקוחות ולהיות נוחים להבנה ושימוש.
בדומה לכל תוכן ויזואלי, גם על כרטיסי הביקור לשדר את הסגנון העיצובי של קהל היעד מחד, ולהעביר מסרים הממחישים את חזון ויכולת החברה מאידך. חשוב להקפיד ולהביא ליצירה של כרטיס ביקור מרשים, שגם יעודד את הלקוחות להיזכר בכם ברגע שיזדקקו לכם וגם יכוון אותם לפנות אליכם בקלות בזכות התצוגה הנוחה שלו.
עיצוב גרפי הוא תהליך חשוב וחיוני בתעשיות השיווק, העיצוב והתעשייה, והוא מסייע להפוך עסקים רבים למותגים בלתי מנוצחים, בעלי קהל יעד קבוע שאוהב את הסטייל והמוצרים או השירותים שהם מספקים.
כל תהליך של עיצוב גרפי מתחיל באפיון הזהות הוויזואלית של העסק, ויצירה של תכנים ויזואליים בסיסיים כמו לוגו וכרטיס ביקור. תכנים ויזואליים נפוצים נוספים כוללים סרטונים ותמונות, ניירת, שקיות, אתרים ודפי נחיתה ועוד.