עיצוב גרפי

עיצוב גרפי

עיצוב גרפי

עיצוב גרפי – תחום עיצוב גרפי עוסק בהעברת מסרים באמצעות תמונות וטקסטים.

מוצרים שדורשים עיצוב גרפי נמצאים בכל מקום, החל מאריזות של מוצרי צריכה וכלה בעיצוב אפליקציה שנמצאת בשימוש יום יומי.

עיצוב מוצלח הוא כלי מרכזי למיתוג המוצר ולשיווקו היעיל. העיצוב יכול לקבוע אם העסק יצליח להתרומם יגיע לכדי שגשוג או שלא.

מהו עיצוב

ההתרשמות הראשונית שלנו ממוצר שאנו שוקלים לרכוש או לעשות בו שימוש מתמיד היא אופן העיצוב שלו, ככל שהעיצוב יהיה נעים ומזמין יותר לשימוש, כך ניטה לעשות בו שימוש. מוצר שמעוצב באופן פשוט שמייצר רושם מיידי הוא המטרה של כל עיצוב ששם דגש על הפן הפונקציונלי של החוויה האסתטית.

העיסוק בעיצוב מאפשר לעשות שימוש בכלים אומנותיים, להנגיש אותם כך שיהיו פרקטיים ברמה היום יומית וכן מאפשר להשתמש בהם לצורך מטרות שיווק מתקדם ואסתטי.

עיצוב גרפי ככלי להעברת מסרים

ראשית כל עסק בתחילת דרכו נדרש ממנו לעשות מיתוג, זהו ה DNA של העסק שלו, מעיצוב לוגו מקצועי ועד כרטיסי ביקור.

עיצוב גרפי עוסק באופן שבו מועברים מסרים חזותיים, ומתמקד בהעברת מסרים יעילה מנקודת מבט שיווקית.

לשם העברת המסר נעשה שימוש בטקסטים ותמונות.

הכלים שבהם עושה המעצב שימוש הם צבע, צורה, אות, קומפוזיציה, הרמוניה ועוד.

כל אחד מהכלים הללו נבחר כדי שהעיצוב יוכל לשרת את המסר וליצוק את המשמעות בה מעוניינים.

עיצוב גרפי בא לשרת את המסר ואת האמירה שרוצים להביא לכדי ביטוי.

עיצוב גרפי מתמקד בעיצוב של במוצרים המודפסים, כגון למשל עיצוב כרטיסי ביקור, פליירים, פוסטרים, שלטי חוצות, וספרים.

בזכות ההתפתחות הטכנולוגית עיצוב גרפי הוא תחום מבוקש והכרחי במיוחד שעובד גם על מוצרים דיגיטאליים, כל אתר, שירות שאותו אנו מציעים באופן דיגיטאלי או מוצר שייצרנו, יזדקק לעבודה של עיצוב גרפי. עיצוב דיגיטאלי כולל עיצוב אתר, עיצוב באנר, עיצוב ניוזלטר וכדומה.

עסק שרוצה לשווק את עצמו זקוק לעיצוב מדוקדק וחכם של כל האלמנטים הגרפיים שנעשה בהם שימוש במודעות או בבאנרים.

המעצב הגרפי נתפס בתור אמן בשירות החברה או הארגון בו הוא פועל. המעצב יעשה שימוש בכלים אומנותיים אך יתמקד בהיבט המעשי של היצירה, כאשר השיקול העסקי והפרסומי עומדים בראש מעייניו. מעצב מפתח את היכולת לקחת רעיון התחלתי, לבנות ולגבש אותו לכדי תוצר שהוא ויזואלי ויש ביכולתו להניע בני אדם לפעולה.

עיצוב מותג

עסקים לא יכולים לשווק את עצמם ללא מעצב גרפי, באמצעות העיצוב העסק יכול להעביר מסר שיווקי לקהל או לספק לו חווית שימוש נעימה. עבודה על מיתוג העסק שזורה באסטרטגיה העסקית, יש להבין כיצד התדמית שאותה אתם מעוניינים ליצור תוכל לשרת את העסק.

טיפוגרפיה היא אומנות סידור הטקסט כך שיעביר את המסר באופן המדויק ביותר ויעודד לפעולה. כאשר העיצוב הוא מוצלח הפונט יתאים למה שיש ברצונכם שהמותג יעביר. התמונות, הצורות, הצבעים, הגרפיקה צריכים לעבוד ביחד כדי ליצור עיצוב עוצמתי.

כדי לבחור בפונט ובצבעים קבועים שיאפיינו את המותג לאורך הזמן, ויבדילו מן המתחרים. חשוב לדעת לעורר את האסוציאציות הנכונות באופן שבו בוחרים לעצב את המוצר. העיצוב צריך להיות פונקציונלי, כך שהמוצר יהיה קודם כל מזמין ונוח עבור המשתמש, מיתוג המוצר לא צריך לבוא על חשבון ההיבט הפונקציונלי.

מה זה עיצוב ממשק משתמש UI

עיצוב משתמש כולל את כל האספקט הויזואלי של עיצוב אתר או אפליקציה ומטרתה שהמראה הכללי יהיה אסתטי.

לרוב המושג מתייחס למוצרים דיגיטאליים אך ניתן להשתמש בו גם כדי לתאר את ממשק המשתמש של מוצר פיזי.

עיצוב ממשק משתמש מתמקד בשיקולים הפרקטיים של העיצוב, בכך שהשימוש יהיה נוח, למשל בקלות הניווט באתר אינטרנט, תוך מתן חשיבות הן לשיקולים השיווקיים.

חשוב שהעיצוב יהיה נקי ויפה, שיספק התרשמות טובה על העסק, והשימוש יהיה נוח ולא מייגע ככל הניתן. עיצוב הממשק הוא חלק מעיצוב חווית המשתמש, שמתמקדת בתמונה הרחבה יותר של פיתוח העיצוב.

מה זה עיצוב חווית משתמש UX

עיצוב חווית משתמש מתייחס לאספקט הרגשי של העיצוב, לאסטרטגיה השיווקית, להיבטים הטכנולוגיים ומתמקדת ברצון להנגיש את האפליקציה או האתר ככל הניתן.

חווית משתמש טובה באה לענות באופן מדויק על הצרכים של המשתמש, לספק לו חוויה יעילה, פשוטה, נעימה ומהנה.

עיצוב חווית משתמש עוזר לנו להניע לקוחות פוטנציאלים לפעולה.

כדאי להתחיל בבניית תרשים זרימה של כלל הפעולות שעל המשתמש לעשות במהלך השימוש כדי להבין כיצד הן מתחברות אחת לשנייה.

אפיון חווית משתמש הוא תהליך מחזורי שאינו נגמר מתכנון הראשוני של המוצר, חייבים לשים לב לפידבק שמתקבל מן המשתמשים לאורך השימוש ולנסות לשפר ולעדכן את החוויה שאתם מציעים.

מתקיים קשר הדוק בין חווית עיצוב המשתמש לקידום אתרים אורגני בגוגל.

דירוג האתר נקבע על סמך פרמטרים רבים, כאשר חווית העיצוב היא גורם מרכזי.

כשגוגל מזהה כי השימוש באתר הוא אינו מיטבי, למשל כשגולשים רבים עוזבים את האתר תוך מספר שניות בודדות או לחילופין כאשר זמן השימוש באתר הוא ארוך במיוחד, הדבר מעיד על חווית שימוש לא יעילה, הדירוג של האתר ייפגע.

חוויית משתמש בנויה כך שהיא לוקחת בחשבון את האילוצים ברמה הטכנולוגית והכלכלית שעומדים לרשותה ומוציאה את הטוב ביותר מהמצב.

תפקידו של מעצב חווית המשתמש היא לגשר בין הרצון של הלקוח לבין מה שהחברה מסוגת לספק בהתחשב במגבלות שעומדות בפניה.

המעצב עובד מול כל מי שמעורב בפיתוח המוצר ומבטיח כי העבודה תוביל לפיתוח מוצר ידידותי למשתמש.

עיצוב גרפי הכרחי עבור כל עסק, חשוב שהמעצב יוכל לחשוב מחוץ לקופסא וידע לתרגם את החזון של הלקוח למושגים ויזואלים, ידע להעביר את המסר באופן ממוקד ומתומצת.

כדאי לתכנן את אופי העיצוב בו בוחרים בהתחשב במאפיינים של קהל היעד, כשמשקיעים ומקפידים על עבודה נכונה, העסק ללא ספק יקצור את הפירות.

עיצוב לוגו לעסק

דילוג לתוכן