עיצוב לוגו – אבן הפינה של כל מיתוג עסקי מנצח

עיצוב לוגו

עיצוב לוגו – אבן הפינה של כל מיתוג עסקי מנצח

עיצוב לוגו – אבן הפינה של כל מיתוג עסקי מנצח, המסר השיווקי של כל חברה, עסק או ארגון הינו כלי חשוב בכל מסע פרסום המיועד להשיג לקוחות חדשים ולחזק את בסיס הלקוחות הקיימים שלהם.

יחד עם ניסוח המסר הזה, יש לתרגם אותו גם לשפה גראפית, במסגרתה לעיצוב לוגו יש מקום מרכזי בפאזל המרכיב את כל המיתוג של הארגון. איך עושים זאת נכון? רמז: לא די בידע גראפי, צריך גם לחשוב שיווק בעת ביצוע העיצוב של הלוגו שלכם!

כל ארגון, עסק או חברה צריכים שיווק. גם אם הארגון אינו למטרות רווח, כמו למשל ארגונים וחברות ממשלתיות או ארגונים חברתיים במגזר השלישי, לרוב הארגונים בעולם יש רצון להניע ציבור או קבוצות אוכלוסייה מסויימות לפעולה.

הנעה לפעולה של המונים נעשית באמצעות שיווק מסרים. כל ארגון, חברה או עסק מגבשים את המסרים שהם מעבירים לעולם שמחוץ להם, על מנת להביא את הקהל הנכון והמדוייק בשעריהם ולנסות לשכנע אותו לקחת חלק או לצרוך את מה שיש לארגון להציע.

מסר שיווקי מורכב מהרבה מאוד חלקים: ישנם הערכים של הארגון או החברה; ישנם המוצרים שהם מציעים בפועל, על תועלותיהם השונות; ישנו הערך הנתפס של המוצרים או השירותים שיש לארגון להציע ללקוחותיו.

בעולם שבו אנו "מופצצים" במסרים שיווקיים כל העת ובכל מקום, חשוב מאוד לנסח מסר שיווקי קצר וקולע, וגם קליט, שישקף הן את הערכים של הארגון, הן את התועלות של מוצריו והן את הקריאה לפעולה לצריכת המוצרים הללו.

חלק חשוב מאוד מבנייתו של כל מסר שיווקי ארגוני או מסחרי, הינו עיצוב לוגו. לוגו יוקרתי או עממי, הלוא הוא הסמל של הארגון, חייב להיות חלק חשוב מכל מסר שיווקי, בהיותו הפנים של המיתוג בארגון ומחוצה לו. למעשה, רוב האנשים הזוכרים מותגים, זוכרים את הלוגו של החברה או הארגון. "קוקה קולה" ו"מקדונלד'ס" ידועים בכל העולם כמותגים מובילים, בין היתר בשל ההיכרות של הציבור עם עיצוב לוגואים שהושקעו בהם מחשבה ותקציב גבוהים.

עיצוב לוגו בחינם, האומנם?

כן, יש מקומות שניתן לעצב לוגו בחינם, אך האם הפלטפורמה או החברה שתספק לך שירות בחינם תקבלו את כל מבוקשכם? האם תקבלו את התוצר אליו פיללתם, התשובה לא מורכבת בכלל, לא! על מנת לבצע עיצוב לוגו ברמה מקצועית, יוקרתית ואיכותים יש לחקור את התחום, ולזקק את הלוגו לרמת ה DNA של הלקוח, את הדבר הזה לא עושים בקלות וברגע אחד.

נקודות מפתח לעיצוב לוגו מנצח וקליט

עיצוב לוגו הינו כמובן חלק מאסטרטגיה כוללת של עיצוב גרפי שלם עבור הארגון או החברה. הלוגו הוא נקודת עוגן מרכזית במיתוג הגרפי והמסר השיווקי-פרסומי של כל ארגון או חברה. לפני שנגיע לנקודות החשובות בעיצוב של לוגו מנצח, כדאי להתעכב רגע על מהו מיתוג בכלל, ומהו מיתוג מנצח בפרט.

מיתוג הינו השפה הגראפית הכוללת, המשדרת את ערכי ורוח הארגון כלפי חוץ, ומעבירה את מסריו השיווקיים בצורה ישירה או עקיפה אל קהלי היעד ואל העולם בכלל.

במסגרת זו, המיתוג כולל הן אלמנטים גראפיים, ולא פחות חשוב מכך – את הצבעים, הפונטים וכמובן תוכן המסר המרכזי של הארגון, שבא לידי ביטוי בסלוגן או הסיסמא המרכזית שלו. אם נמשיך עם הדוגמא של "קוקה קולה", הרי שהפונט המוכר כל כך של הלוגו ושם החברה, משרטט גם את הסלוגן הידוע שלה – "טעם החיים".

עיצוב לוגו מנצח צריך להמשיך ואף להגביר את המסר הכללי של החברה, לרבות שימוש באותם צבעים ואותם פונטים (אם הלוגו כולל כיתוב, כמובן).

בנוסף, על הלוגו להיות מעוצב באופן מקורי ומושך את העין, כך שיבלוט בכל מקום בו הלוגו יוצב – בין אם במסר פרסומי ישיר, ובין אם בכלים שיווקיים עקיפים כגון נייר מכתבים, מעטפות, כרטיסי ביקור וכד'.

תכונה חשוב נוספת בעיצוב לוגו מנצח הינה היכולת לזכור את הלוגו. במילים אחרות, על הלוגו להיות זכיר וקליט; אם בכל פעם שמישהו רואה את הלוגו, אפילו ללא שם הארגון או החברה לו הוא שייך, ואותו אדם יודע/ת למי הלוגו שייך – זהו סימן מעיד על לוגו מוצלח. סמלים של מכוניות ידועות, כגון "מרצדס-בנץ", הם דוגמא טובה לכך.

לידיעתכם: עיצוב לוגו בפוטושופ או אינדיזיין, אילוסטרייטור וכן הלאה אין זה משנה באיה כלי מעצבים, מה שחשוב שאהבתם את הלוגו הסופי, אם מדובר בעיצוב לוגו יוקרתי, אם מדובר בעיצוב לוגו בעיצוב אייקוני, שרבוט שנעשה ע"י מעצבת מקצועית או בחינם ע"י אתרי אונליין כאלו ואחרים, בסופו של דבר אתם חייבים לאהוב את העיצוב מכיוון שאין שני לרושם ראשוני!

עיצוב באנרים

אחת הדרכים הפרסומיות הנפוצות, הן באינטרנט והן בעולם האמיתי, הינו באמצעות באנרים. באנרים מופיעים באתרי אינטרנט שונים, בדרך כלל כמודעות פרסומיות, כאשר לחיצה עליהם מובילה לאתר או לדץ הנחיתה של המפרסם.

לחילופין, באנרים מופיעים גם על שלטי חוצות או באירועים ציבוריים כשלטים גדולים ובולטים, על מנת להפיץ ברבים עבור ציבור כללי או ציבור ספציפי המגיע לאירוע או מקום מסויימים.

גם לעיצוב באנרים יש כללים: בדרך כלל, עליהם לכלול את הלוגו של המפרסם וכן את הסלוגן של המפרסם, וכן אלמנט גראפי אחד לפחות, שיבלוט וימשוך את תשומת הלב של הגולשים באתרי האינטרנט או של קהל המגיע לאירוע בו יוצב הבאנר.

באנרים גם כוללים בדרך כלל קריאה מפורשת לפעולה ספציפית – "הקלק כאן!", "צלצלו אלינו!", "קנו במבצע" ועוד.

עיצוב באנרים הינו אמנות שיווקית בפני עצמה, כאשר ברור שהיא באה לאחר שנעשה עיצוב לוגו מושקע ומוקפד עבור הארגון.

עיצוב אתרים

אתרי אינטרנט הם אבן היסוד של כל נוכחות משמעותית באינטרנט – גם בעידן של רשתות חברתיות ואתרי שיתוף וידאו. כל ארגון, חברה או עסק שמבקש לעצמו נוכחות רצינית ברשת האינטרנט, משקיע בבניית אתר אינטרנט שעניינו העברת המסרים מטעמו לגולשים, ולעיתים גם רכישה בפועל של השירותים או המוצרים שלו באמצעות אותו אתר.

לכן כבר למעלה מ-25 שנה עיצוב אתרים הינו מקצוע בפני עצמו. עיצוב של אתרי אינטרנט עבור ארגונים ועסקים, במיוחד אם יש להם מטרות מסחריות, צריך מצד אחד לשקף את המסרים השיווקיים והקריאות לפעולה עבור הגולשים, ומצד שני לעמוד בכל הכללים המסייעים לקידומו האורגני או הממומן של האתר באינטרנט.

בעת עיצוב אתרים, חשוב גם לעשות עיצוב לוגו ספציפי עבור האתר, בכמה גדלים: לוגו עבור עמוד הבית, לוגו שיהיה בכל עמוד באתר, ואפילו פביקון (גרסת אייקון קטנה של הלוגו) שילווה את האתר בשורת הניווט על הדפדפן ממנו הגולש נכנס לאתר. כמו כן, חשוב לעשות גם גרסת סלולר מתאימה עבור הלוגואים, שכן גלישה סלולרית מהווה כיום את רוב התנועה באינטרנט, במיוחד בקרב צעירים.

עיצוב לוגו לעסק

דילוג לתוכן